Français à la suite…

Mississauga, July 16, 2020 – Canadian Parents for French (Ontario) recognizes the unprecedented challenge the COVID-19 pandemic has placed on the education system. We acknowledge the efforts made by the Ministry of Education, the school boards, and parents, who have responded to detailed surveys, in order to develop the best possible plan for reopening schools.

Ontario parents value French and have expressed the need for their children to learn the language and have the opportunity to become official language bilinguals. Reducing class sizes and adding virtual synchronous learning will require additional teachers to support student learning in all subject areas of the curriculum in both English and French programs. Parents who have enrolled their children in Extended French and French Immersion, where French is the language of instruction for many subjects, have made a long-term commitment to these programs in order for their children to achieve a bilingual outcome.

Any back-to-school options that don’t include the delivery of Core French, Extended French, and French Immersion programs in the fall, either in-class or virtually, are not satisfactory and will not meet parent, student, and curriculum expectations.

Contact:
Betty Gormley
Executive Director
Canadian Parents for French (Ontario)
bgormley@on.cpf.ca

Returning to School Must Include French_CPF Ontario

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La rentrée scolaire doit inclure le Francais

Mississauga, le 16 juillet 2020 – Canadian Parents for French (Ontario) constate le défi sans précédent que la pandémie de la COVID-19 a posé au système d’éducation. Nous reconnaissons les efforts déployés du ministère et des conseils scolaires, de même que l’engagement de nombreux parents qui ont répondu à des sondages détaillés, afin de permettre l’élaboration du meilleur plan possible pour la réouverture de nos écoles.

Les parents ontariens attribuent une grande valeur à la langue française, exprimant le besoin que leurs enfants apprennent cette langue et aient la possibilité de devenir bilingues dans nos deux langues officielles. La réduction de la taille des classes et l’ajout de l’apprentissage virtuel créent un besoin additionnel d’enseignants non seulement en anglais ou en français de base, mais dans toutes les matières du curriculum. Les parents qui ont inscrit leurs enfants au programme intensif de français ou au programme d’immersion (où le français est la langue d’enseignement de nombreuses matières) se sont engagés à long terme dans ces programmes afin que leurs enfants deviennent véritablement bilingues.

Nous réprouvons toute perspective de rentrée scolaire qui omet la prestation des programmes de français de base, de français intensif et d’immersion française, en classe ou virtuellement, dès l’automne. Un tel scénario ne satisfait pas les exigences du curriculum de l’Ontario et ne répond pas aux attentes des parents ni des élèves.

Contactez:
Betty Gormley
Directrice générale
Canadian Parents for French (Ontario)
bgormley@on.cpf.ca

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